onsdag 29. august 2012

Trapp!

 Mange timer har gått med til å få denne trappa ferdig. 
På en måte kjennes det ut som det er verdt alt strevet, 
men fytti så mye jobb - aldri mer!

Uansett, jeg er veldig fornøyd og smiler faktisk når jeg går mellom etasjene 
(rart det der, smiler av en trapp liksom;)




Et lite action-bilde


Jeg er dårlig til å ta "førbilder", men her er et jeg fant på mobilen 


Tusen takk for alle de fine kommentarene på forrige innlegg, jeg blir så glad!

 Finfin kveld til deg som er innom!


20 kommentarer:

  1. Holy macaroni du har vært flink!!! Det er og blir et slit mens det står på, men du så deilig og fint når det er gjort :))
    Nå kan du bare nyyyte:))
    Klem♥

    SvarSlett
  2. Skjønner godt du smiler av å gå i trappa di,
    den er bare rålekker.
    Digger neoninnslagene.

    Her er det full sløving i sofaen etter en dag med flere møter
    og juksing i faget som trebarnsforeldre siden vesla har venninneovernatting.

    Fin kveld til deg!
    - AC

    SvarSlett
  3. jeg er imponert! ser dritbra ut Linnea:)

    SvarSlett
  4. Litt av en forandring! Superfint! Skjønner godt at du smiler av den:)

    SvarSlett
  5. Jeg er imponert altså, og så gir du meg så god motivasjon for å holde på videre her! Blir dritfint!! Og teppet var så kult. Utrolig forskjell, og selv trapper er viktig :-)

    SvarSlett
  6. Fantastisk vakkert!
    Såå fint det ble :) Kan tenke meg det ble mye jobb ja (sa hun som reiv en vegg i dag *ler)

    Jeg gleder meg til fabelaktighjemmet kommer på stell, nå er det bare gipsstøv og senga er i stua og kaos og atter kaos! Men det blir fint da... hihi!

    Fabelaktig kveld, søta!
    smil&klem

    SvarSlett
  7. Aaahhh, det er deilig med alt som blir hvitt:)
    Flink har du vært ♥

    SvarSlett
  8. Det er så godt ud!!... Fantastisk hvad hvid maling kan gøre ;o)

    SvarSlett
  9. Det ble veldig bra!
    Er midt opp i det samme selv akkurat nå (andre trappen jeg pusser opp, selv om jeg nok også sa "Aldri mer!" sist gang....), så dette var inspirerende å se. :-)

    SvarSlett
  10. Så bra resultat! Herlige fargekombinasjoner!
    :)

    SvarSlett
  11. Puh, trapper er fryktelig mye arbeid, jeg har malt en. Gøy med før bildet og det ble virkelig flott etterpå. Lekker trapp, jeg skjønner godt at du smiler. ;)

    Ha en fin dag.
    Hilsen Eline. ;)

    SvarSlett
  12. Kjempeflott! Tror deg at det var en stor jobb!
    Likte detaljene i døra som tar opp fargene i bildene i trappa (eller var det omvendt) :))

    Ny kan du bare nyte, er ikke det deilig?!

    Klem Therese.

    SvarSlett
  13. Så flink du er vennen, det der var jo en KJEMPE jobb...!! Endelig ferdig, og så fint det ble. Jeg må komme på besøk snart, så jeg får se :-)

    SvarSlett
  14. Oj, oj. For et resultat. Trappen ble jo kjempefin! Likte at du piffet opp det hele med de rosa detaljene, det bryter og fremhever.
    Likte dog ikke ordene i innledninge... Jeg er midt i et oppussingsprosjekt, nytt hus. Og her står trappen for tur om ikke lenge. Kjenner at jeg gruer meg litt nå.. Men på den andre siden, gleder jeg meg til å smile mens jeg går mellom etasjene ;)

    Her var det mye god inspirasjon *legger meg til som følger*

    Tone Eirin

    Titt gjerne innom bloggen min:
    rine-mor.blogspot.no

    SvarSlett
  15. Utrolig flott! Og jeg digger bildeveggen din! Har du laget de ku-bildene selv? Har en plan om en bildevegg i trappen selv, men ideen er enda i modningsprosessen, og tiden har ikke strukket helt til! :)

    Vi møtes på Moi i november, det gleder jeg meg til!

    Klem
    Vibeke

    SvarSlett
  16. Hva måtte du gjøre av grunnarbeid. Måtte du pusse noe?. Husker du hva slags maling du brukte evt. om du brukte heftgrunn. Jeg er en helt lik trapp som jeg nå ble inspirert til å ta fatt i. Må bare planlegge det litt da vi har 3 etasjer:)

    Silje

    SvarSlett
    Svar
    1. Heisann Silje,

      Jeg pusset lett over hele trappa, ikke så lakken ble borte, men slik at overflaten ble litt matta ned.

      På trinna brukte jeg Trestjerner gulvmaling, tre strøk. På gelender og vanger brukte jeg vanlig oljemaling. Fikk beskjed at de ikke var nødvendig med heftegrunn i butikken.

      Ja, må litt planlegging til. Tar litt tid og er veldig kjedelig, men fantastisk når du er i mål! Jeg malte annen hvert trinn slik at vi kunne bruke trappa hele tiden (vi har også 3 etasjer)

      Linnea

      Slett
    2. Det hørtes jo ikke så vanskelig ut. Så lenge man tar det i etapper og smører seg med maaaaaaaasse tålmodighet:) Vi holder på å renovere 2 rom på loftet og da syntes jeg jo selvfølgelig at gangen og trappen oppe så rimelig stusselig ut. Så etter en liten pause når vi er ferdig så tror jeg jeg bare skal hive meg over med å pusse lett over. Da må man jo fullføre:)

      Takk for tips.

      Silje

      Slett
  17. Hei. Jeg likte gråfargen du brukte på trinnene, har du fargekoden? Vi har hvit trapp, men innser at det vi må male den et hakk eller to mørkere.... ;)

    SvarSlett